Consiliul elevilor

Consiliile Elevilor sunt singurele structuri care apără interesele elevilor la nivel local şi naţional, promotori ai dezvoltării climatului şcolar, dar şi un cadru de dezvoltare, de educaţie civică autentică şi de formare a unor cetăţeni responsabili.
Prin intermediul acestui cadru de organizare, elevii îşi pot alege reprezentanţii pe baza principiului democraţiei, pot formula puncte de vedere specifice lor şi pot elabora propuneri pentru îmbunătăţirea calităţii vieţii şcolare.
Alegerile din cadrul Consiliului Elevilor se vor reorganiza anul acesta în toate unităţile de învăţământ preuniversitar, cu precădere în licee. Orice elev are dreptul să candideze pentru o funcţie în Consiliul Școlar al Elevilor şi ulterior în structurile superioare.
Primul pas constă în depunerea candidaturii online (Wedu.ro). Întocmeşte apoi dosarul de candidatură în format fizic şi înmânează-l membrilor comisiei de concurs şi validare.
Urmăreşte calendarul alegerilor şi organizează-ţi propria campanie electorală. Promovează-ţi strategia şi planul de acţiune propus pentru Consiliul Elevilor şi obţine votul colegilor tăi! Vei deveni, astfel, reprezentantul lor şi te vei alătura echipei din Consiliul Elevilor. Vei avea oportunitatea de a iniţia şi implementa proiecte care să se plieze direct pe nevoile şi interesele reale ale colegilor tăi şi vei participa activ în luarea deciziilor care privesc elevii, în actul decizional la nivelul şcolii şi nu numai!
Să arătăm că generația tânără este altfel: responsabilă, cu inițiativă, creativă și cu dorință de implicare pentru dezvoltarea comunității din care face parte!

Calendarul alegerilor

→ Trimiterea notei oficiale către Inspectoratele Şcolare Judeţene: 10-14 septembrie;
→ Promovarea concursului pentru ocuparea funcţiilor CŞE/CJE: 10 septembrie-30 septembrie;
→ Depunerea candidaturilor CŞE: 25 septembrie–10 octombrie;
→ Validarea candidaturilor CŞE: 10 octombrie;
→ Desfăşurarea campaniei electorale CŞE: 11–14 octombrie;
→ Sesiuni electorale CŞE: 15 octombrie–19 octombrie;

→ Depunerea candidaturilor CJE: 22–28 octombrie;
→ Validarea candidaturilor CJE: 29 octombrie;
→ Sesiune electorala CJE: 29-2 noiembrie;


→ Depunerea candidaturilor CRE: 16–23 noiembrie;
→ Validarea candidaturilor CRE: 23–25 noiembrie;
→ Sesiunea electorala CRE: 26 noiembrie–21 decembrie;

→ Depunerea candidaturilor CNE:
decembrie 2012;
→ Campanie electorală CNE: decembrie 2012–ianuarie 2013;
→ Sesiune electorală CNE: ianuarie 2013.

Documente necesare

În cadrul acestei secţiuni regăsiţi documentele necesare întocmirii dosarului de candidatură pe care trebuie să depuneţi în format fizic la comisia de concurs şi validare.
Model scrisoare de intentie 

La noi in scoala alegerile s-au desfasurat in data de 16.10.2012. Au fost depuse urmatoarele candidaturi:
-presedinte: Rontu Maria (XB) si Turbuc Madalina (XB)
-vicepresedinte: Burca Cristina (XIB), Cantea Carmen (XIB) si Flocia Loredana (XB)
-secretar: Chelaru Tatiana (IXB) si Lucaciu Daniela (XIB)
Din cei 459 elevi ai scolii, au votat 223, 114 voturi fiind valabil exprimate si 109 voturi anulate. 
Observatori din partea CJE au fost Radu Botez si Roxana Costea, ambii elevi ai Colegiului Economic.











               



TABEL NOMINAL
CU MEMBRII BIROULUI ŞI RESPONSABILII DE DEPARTAMENTE ÎN CONSILIUL ELEVILOR
Nr.crt.
Nume şi prenume
Clasa
Funcţia
Telefon
E-mail
1.
Turbuc Mădălina
X B
preşedinte
0747683823
star_fallen_from_heaven@yahoo.com
2.
Cantea Carmen
XI B
vicepreşedinte


3.
Lucaciu Daniela
XI B
secretar
0768070118

4.
Flocia Loredana
X B
responsabil departament Concursuri şcolare si extraşcolare



5.
Chelaru Tatiana
IX B
responsabil departament Cultură, educaţie, programe şcolare



6.
Rotaru Gabriel
X B
responsabil departament Sport şi programe de tineret




7.
Ifrim Danut
X A
responsabil departament Mobilitate, informare, formare, consiliere




8.
Burca Cristina
XI B
avocatul elevului




CONSILIUL ELEVILOR – PLAN MANAGERIAL
An şcolar 2012 – 2013

Nr.crt.
Obiective generale
Obiective concrete
Modalitati de realizare
Responsabil
Termen
Observatii




1.
Activitatea de management
Realizarea unei analize obiective a muncii desfasurate de Consiliul Reprezentativ al Elevilor in anul scolar 2010 - 2011
- intocmirea raportului de activitati desfasurate in anul scolar 2010 – 2011
- sedinta de analiza

Presedintele Consiliului Elevilor
 Coordonatorul de proiecte si programe
Coordonatorul CE
septembrie

Elaborarea proiectului de program al activitatilor Consiliului Elevilor
-organizarea de alegeri pentru functia de presedinte al CE
-organizarea Consiliului reprezentativ al elevilor
-stabilirea proiectului de program al activitatilor Consiliului
Elevilor pentru semestrul I an scolar 2010-2011
Coordonatorul de proiecte si programe
octombrie
noiembrie







2.
Organizarea, indrumarea si controlul activitatilor
Coordonarea activitatilor
-participarea la concursuri, festivaluri, tabere, la activitati inscrise in calendarul activitatilor educative;
-colaborarea cu familia;
-exercitarea dreptului democratic prin activitati in cadrul Consiliului elevilor si consiliul clasei;
-promovarea imaginii scolii prin participarea la olimpiade, competitii sportive, reviste scolare.
Presdintele Consiliului elevilor
Reprezentantii Consiliului elevilor
Coordonatorul de proiecte si programe
permanent








3.
Urmarirea frecventei si asigurarea succesului scolar
Reducerea abandonului scolar si a numarului de elevi problema
Prevenirea consumului de droguri si substante etnobotanice
-atragerea elevilor in actiuni educative;
-organizarea de intalniri cu personalitati, reprezentanti ai politiei, psihologi.

Coordonatorul de proiecte si programe
Consilierul scolar
Dirigintii
Invatatorii
Politia de Proximitate
permanent

Cooperarea Consiliului elevilor cu Consiliul profesoral
-difuzarea programului educational;
-analiza activitatii educative la nivelul fiecarei clase in Consiliul elevilor;
-prezentarea unui raport al Consiliului elevilor in Consiliul profesoral
Coordonatorul de proiecte si programe
Reprezentantii claselor in Consiliul elevilor
permanent




4.
Diversificarea ofertei de activitati extrascolare pentru timpul liber
Stimularea performantelor si prevenirea esecului scolar
-popularizarea in randul elevilor de gimnaziu a retelei de licee.
-vizite la muzee si expozitii
-serbari festive
-serbari omagiale
-serbarea de absolvire
Coordonatorul de proiecte si programe
Dirigintii
Invatatorii
permanent

 
INFORMAŢII DE BACKGROUND

Consiliul Naţional al Elevilor este un organism format din 45 membri, fiecare îndeplinind rolul de preşedinte la nivelul Consiliilor Judeţene ale Elevilor. Este un organism constituit în baza Ordinului de Ministru nr. 4247/21.06.2010 şi are rol de partener, alături de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului în cadrul procesului de învăţământ.
Consiliul Naţional al Elevilor reprezintă elevii din toate unităţile de învăţământ din România și promovează proiectele şi iniţiativele acestora.
***
ROLUL CONSILIUL ELEVILOR ESTE DAT DE URMĂTOARELE ATRIBUŢII SPECIFICE
a. reprezentarea elevilor în structurile de conducere ale şcolii (reprezentativitate): consiliul reprezintă legătura dintre conducerea şcolii, cadrele didactice şi elevi, facilitând comunicarea interpersonală profesori-elevi, susţinând interesele elevilor, organizând proiecte cu şi pentru elevi, diseminând informaţii despre evenimente şi oportunităţi, receptând feedbackul din partea elevilor.
b. implicarea activă în propunerea, elaborarea şi implementarea unor programe, proiecte, actiuni, evenimente pentru elevi (organizare)- evenimentele şi acţiunile consiliului răspund nevoilor elevilor, completează cunoştinţele elevilor în domenii care nu sunt prevăzute în curriculum, informează grupul ţintă în legătură cu oportunităţi profesionale, evenimente competitive etc. În acelaşi timp, consiliul are responsabilitatea de a oferi o alternativă la divertismentul negativ în forma activităţilor de grup.
SCOPUL
Consiliului este dezvoltarea gradului de asociativitate şi responsabilizare socială în rândul elevilor şi asigurarea unui climat educaţional democratic şi de calitate.
VIZIUNEA CONSILIULUI ELEVILOR
Elevii, priviţi sub unitatea Consiliului Elevilor, vor reprezenta o forţă în societate, în procesul decizional care priveşte viaţa şcolară şi a comunităţii, sub aspectul îmbunătăţirii acesteia. 

TOP SCHOOL 2012
Elevii și liceele și colegiile băcăuani își vor putea desemna prin vot cei mai buni colegi și profesori. Listele electorale vor fi întocmite de către consiliile elevilor din fiecare unitate școlară. Potențialii câștigători sunt peste 13.000 de elevi și aproape 1.000 de cadre didactice.
La baza proiectului se află Asociaţia Eurocivica, în calitate de organizator, parteneri fiind Consiliul Judeţean al Elevilor Bacău, Inspectoratul Şcolar Judeţean Bacau şi Casa Corpului Didactic “Grigore Tăbăcaru” Bacău.
Competiția se va încheia cu o gală municipală, în care vom afla cei mai apreciați elevi și profesori. Elevii și profesorii de pe podium vor primi câte 300 de lei – locul I, 200 de lei – locul II și 100 de lei- locul III.
Printre obiectivele acestui program, se numără:

ü    Formarea spiritului civic de responsabilitate socială şi comunitara şi, implicit, creşterea ratei de implicare a Consiliilor Şcolare la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ;

ü    Creşterea rate de vot a tinerilor cu vârsta de peste 16 ani;

ü    Optimizarea procesului de implementare a democraţiei şcolare în liceele din Bacău

ü    Motivarea elevilor şi profesorilor pentru obţinerea performanţei şcolare;

ü    Optimizarea comunicării elev-elev şi elev-profesor 

Criteriile de selectie pentru elevi sunt:

Ø     Media foarte buna in anul precedent

Ø     Rezultate bune la concursuri judetene si nationale

Ø     Participarea la activitati sau proiecte derulate in liceu

Ø     Abilitati de comunicare in cadrul scolii (respect fata de profesori, elevi, personal auxiliar)

Ø     Participarea la ore integrala (maxim 10 absente)

Ø     Tinuta decenta

Ø     Implicarea in activitati sau institutii de voluntariat

Ø     Activitate in cadrul unui ONG

Ø     Cunoasterea a cel putin doua limbi straine

Ø     Media 10 la purtare in anul/semestrul precedent

Criteriile de selectie pentru profesori:

*     Folosirea metodelor noi de predare care sa trezeasca interesul elevilor, sa fie original

*     Cunoasterea a cel putin doua limbi straine

*     Sa aiba elevi cu rezultate bune la concursuri judetene sau nationale

*     Sa relationezebine cu elevii, sa le inteleaga psihologia, sa se adapteze la mediul in care se afla, sa ofere informatii interesante si utile in schimbul opiniilor personale ale elevilor; sa respecte elevul, sa vorbeasca decent, sa aiba simtul umorului si sa faca ora de curs o ora degajata

*     Sa fi participat la cursuri de formare continua prin CCD, proiecte europene, ISJ Bacau, MECTS, ONG, etc.

*     Sa fi participat la activitati atat ale elevilor din liceu cat si a profesorilor

*     Sa fi coordonat proiecte si parteneriate educationale

*     Sa aiba o comunicare buna cu colegii sai, cu conducerea scolii si cu personalul auxiliar

*     Sa aiba gradul didactic definitiv

*     Sa aiba cunostinte in utilizarea calculatorului. 

 

     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu